تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت انواع گوشی‌های سامسونگ سری S چند؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مستأجران وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومانی ودیعه‌مسکن را چگونه می‌توانند دریافت کنند؟ + جزئیات منطقه حساس در بازار سکه کجاست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز | ریزش‌ها لاک‌پشتی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ضرورت صادرات ۲۰۰ هزار تن سیب و پرتقال سایپا شرایط جدید فروش و پیش‌فروش ۱۰ محصول را اعلام کرد + اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل رقم دقیق مالیات پرداختی طلافروشان مشخص شد | دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بخشی از ظرفیت مسکن ملی به کارگران جزئیات تازه از خروج عجیب‌وغریب ارز از کشور فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از امروز ۹ صبح (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد | طلای زینتی تا ۱۵۰ گرم معاف از مالیات است فرماندار مشهد: از طلافروشان فراتر از قانون چیزی نمی‌خواهیم | کسانی که مغازه هایشان پلمب شده، براساس روال قانونی بوده‌ است سال گذشته ۲۸ درصد منابع از بانک‌های خراسان رضوی خارج شد
سرخط خبرها

سازوکاری برای فعالیت کافه‌سیارها در مشهد مشخص نشده است

  • کد خبر: ۵۳۲۵۹
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
سازوکاری برای فعالیت کافه‌سیارها در مشهد مشخص نشده است
رئیس اتحادیه صنف آب‌میوه، بستنی و کافی‌شاپ مشهد گفت: باتوجه‌به مجوز فعالیت کافه‌‌سیارها و کافه‌فودها، سازوکار نهایی برای نحوه فعالیت این مشاغل در مشهد مشخص نشده است.

طنین همتی|شهرآرانیوز، سعید شریف‌زاده درباره وضعیت فعالیت کافه‌سیارها در مشهد اظهار کرد: چند سالی است صحبت درباره فعالیت کافه‌سیارها در مشهد وجود دارد و در همین اواخر قرار بر این شد شورای شهر هم مجوزی برای فعالیت این مشاغل صادر کند.

وی گفت: سازمان مشاغل شهری وابسته به شهرداری، متولی این امر است که طبق مکاتباتی که با این سازمان داشتیم، قرار بر این شده مجوز فعالیت داده شود، اما هنوز سازوکار نهایی و نحوه فعالیت این مشاغل کامل مشخص نشده است. ما از این امر استقبال کردیم و دنبال این هستیم که این اقدام عملی شود.


شریف‌زاده درباره فعالیت واحد‌های صنفی آب‌میوه و بستنی و کافی‌شاپ‌ها در وضعیت کرونا یادآور شد: باتوجه‌به شرایط کرونایی، صنف ما هم مثل صنف‌های دیگر در دسته مشاغل گروه ۲ قرار گرفته است. متأسفانه تا زمانی که در وضعیت قرمز بودیم، واحد‌های صنفی ما درعمل مجاز به فعالیت نبودند.


وی تأکید کرد: به‌دنبال این موضوع هستیم که در وضعیت کرونایی، در گروه یک قرار بگیریم. در این گروه عرضه‌کنندگان مواد غذایی قرار دارند که عمدتا فروشندگان آب‌میوه و قهوه هم به‌دلیل اینکه فضا‌های کوچکی دارند، به‌صورت بیرون‌بر فعالیت می‌کنند.


رئیس اتحادیه آب‌میوه و بستنی و کافی‌شاپ در مشهد در ادامه افزود: باتوجه‌به جایگاه میوه و ویتامین‌های موجود در این محصول و تأثیر آن در افزایش ایمنی بدن و تقاضای مردم در همین وضعیت کرونا، پیگیر هستیم این صنف در گروه یک دسته‌بندی واحد‌های صنفی قرار بگیرد تا اگر خدایی نکرده دوباره در شرایط قرمز قرار گرفتیم، این واحد‌ها دست‌کم به‌صورت بیرون‌بر بتوانند فعالیت کنند. چون تعطیلی واحد باتوجه‌به هزینه‌های جانبی خیلی مشکل‌ساز است.


شریف‌زاده ادامه داد: درباره فعالیت کافی‌شاپ‌ها باتوجه‌به حساسیت بیشترشان، گاهی دیده شده است در گروه ۳ هم قرار گرفته‌اند، اما خیلی واضح گفته نمی‌شود کافی‌شاپ‌ها در کدام گروه قرار دارند، درحالی‌که به‌شکل عمده در گروه ۳ دیده شده‌اند.

وی افزود:، اما خوشبختانه اکنون در گروه ۲ قرار داریم و کافی‌شاپ‌ها و واحد‌های دیگر با ۵۰ درصد ظرفیت اجازه خدمت‌رسانی و پذیرش مشتری دارند.
به‌گفته شریف‌زاده، ما از طریق بهداشت، گشت‌های بازرسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این واحد‌ها را به‌صورت جدی رصد می‌کنیم و نگرانی‌ای برای رعایت‌نکردن بهداشت این واحد‌ها نداریم و در صورت هرگونه تخلف بهداشتی برخورد جدی می‌کنیم.


رئیس اتحادیه صنف آب‌میوه، بستنی و کافی‌شاپ افزود: اکنون حدود ۶۰۰ واحد صنفی مجوزدار در مشهد داریم. امسال هم حدود ۲۰۰ واحد در رسته‌های مختلف برای راه‌اندازی این واحد‌ها ثبت شده است و تعداد محدودی هم هستند که به اتحادیه مراجعه نکردند و غیرمجاز فعالیت می‌کنند که بازرسان ما برای شناسایی و اخطار به این واحد‌ها در شهر فعال هستند.


شریف‌زاده در پایان افزود: کرونا مسلما در یک سال گذشته بر فعالیت واحد‌های صنفی ما هم تأثیر گذاشته است و شاهد کاهش ۵۰ درصدی در تقاضا بوده‌ایم که محدودیت فعالیت هم در این افت تقاضا بی‌تأثیر نبوده است
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->